Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Wójta Gminy Nr 85/2004 z dn. 28.12.2004 r.
R E G U L A M I N
Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
w Kamionce Wielkiej
§ 1.
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kamionce Wielkiej zwana dalej Komisją powołana została na mocy niniejszego Zarządzenia Wójta Gminy Kamionka Wielka i działa na podstawie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
§ 2.
-
Skład osobowy Komisji określa § 1 wyżej wymienionego Zarządzenia.
- Komisja swoją działalnością obejmuje teren Gminy Kamionka Wielka.
§ 3.
Zakres działalności komisji:
Interwencyjno – wychowawcza:
- Wzywanie osób nadużywających alkoholu i przeprowadzanie rozmów motywujących do leczenia,
- Kierowanie na badania przez lekarza biegłego w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania rodzaju zakładu leczniczego w stosunku do osób, które powodują rozkład pożycia rodzinnego, demoralizację młodocianych oraz systematycznie zakłócają porządek publiczny,
- Udzielanie pomocy psychologicznej członkom rodzin, w których występują problemy alkoholowe, bieżąca współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
- Wszczęcia postępowania w sprawie zastosowania obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu wobec osób nadużywających alkoholu oraz osób stosujących przemoc wraz z kompletowaniem wniosków do Sądu Rejonowego w Nowym Sączu.
- Dokonywanie wizji lokalnych w zakresie usytuowania nowo uruchamianych placówek handlowych i gastronomicznych.
- Współdziałanie z Radami Sołeckimi i organizacjami społecznymi w zakresie ograniczenia dostępności alkoholu.
- Występowanie z wnioskami o wprowadzanie regulaminowego zakazu sprzedaży napojów alkoholowych,
- Opiniowanie wniosków o cofnięcie zezwoleń stosownie do art. 18 ust. 6 pkt. 1 i 2.
- Czynności kontrolne w placówkach prowadzących sprzedaż i podanie napojów alkoholowych.
Edukacyjna
- Bieżąca współpraca ze szkołami w zakresie realizacji programów edukacyjno - profilaktycznnych dla młodzieży,
- Tworzenie bazy własnych instruktorów do prowadzenia programów z zakresu profilaktyki uzależnień,
- Współdziałanie z organizacjami i osobami fizycznymi w zakresie ogólnej edukacji mieszkańców gminy,
§ 4.
Komisja pracuje na podstawie niniejszego Regulaminu oraz Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych uchwalanego przez Radę Gminy na każdy rok kalendarzowy.
§ 5.
1. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach w obecności przynajmniej połowy składu Komisji w tym przewodniczącego.
2. W razie nieobecności przewodniczącego funkcję przewodniczenia posiedzeniu komisji przejmuje jej sekretarz.
3. Posiedzenie Komisji zwołuje jej przewodniczący, zawiadamiając o tym poszczególnych członków co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia.
4. Komisja pracuje na posiedzeniach Komisji lub w Zespołach:
a) Interwencyjnym,
b) Kontrolnym.
Zespoły powołuje Komisja na swym posiedzeniu, odnotowując fakt ich powołania oraz składy zespołów w protokole.
5. Zespół interwencyjny podejmuje czynności w składzie do 3 osób, z przeprowadzonych czynności sporządza protokół , a w razie nie stawienia się wezwanego notatkę służbową.
6. Zespół kontrolny dokonuje czynności kontrolnych w placówkach na terenie gminy w składzie do 3 osób, z przeprowadzonej kontroli Zespół sporządza protokół.
7. W pracach Zespołów mogą wziąć udział inne osoby nie będący członkami Komisji w charakterze doradcy.
§ 6.
Przewodniczący Komisji może zapraszać do udziału w pracach Komisji osoby nie będące jej członkami.
§ 7.
Komisja może upoważnić osoby nie będące członkami do przeprowadzenia wywiadów oraz czynności przygotowawczych z zakresu działalności Komisji.
Osoby te mogą brać udział w posiedzeniach Komisji w charakterze doradcy.
§ 8.
W celu realizacji swoich zadań komisja może podejmować współpracę z Komisariatem Policji, Izbą Wytrzeźwień, Powiatowym Ośrodkiem Terapii Uzależnień i Współuzależnienia oraz zakładami pracy.
§ 9.
Wójt Gminy Kamionka Wielka zapewni obsługę biurową oraz inne środki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania komisji a to:
-
Wydatki związane z działalnością komisji są finansowane przez Wójta Gminy ze środków budżetu Gminy.
-
Wydatki, o których mowa w pkt. 1 zamieszczone są w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz w budżecie gminy uchwalanym na każdy rok budżetowy.
§ 10.
-
Członkom Komisji przysługuje zryczałtowane wynagrodzenie za udział w posiedzeniu komisji lub pracę w zespole komisji.
-
Wysokość zryczałtowanego wynagrodzenia zostanie określona w Gminny Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
-
Wynagrodzenie przysługuje za udział w posiedzeniu lub pracę w zespole wykonaną poza godzinami pracy.
-
Wynagrodzenie wypłacane jest na podstawie listy obecności.
|