Załącznik do zarządzenia Nr 77/2004 Wójta Gminy Kamionka Wielka z dnia 09.11.2004 r.
Regulamin udzielania zamówień publicznych
z dnia 9 listopada 2004 roku
Rozdział I
Postanowienia wstępne.
§ 1
Postanowienia niniejszego regulaminu stosuje się do zamówień udzielanych przez Gminę Kamionka Wielka , a finansowanych ze środków publicznych na roboty budowlane, usługi lub dostawy.
§ 2
1. Regulamin określa sposób działań związanych z udzielaniem zamówień publicznych oraz
osoby odpowiedzialne za ich prawidłową realizację.
2. Regulamin nie określa ani nie powtarza przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych
oraz przepisów wykonawczych do niej.
3. W przypadku ustanowienia Inwestora Zastępczego, podmiot ten wykonuje czynności przy- pisane Zamawiającego w zakresie spraw proceduralnych, z wyłączeniem zawarcia umowy
o wykonanie zamówienia publicznego.
Rozdział II
Określenie przedmiotu zamówienia publicznego.
§ 3
1. Opisanie przedmiotu zamówienia robót budowlanych następuje w odniesieniu do :
inwestycji – na podstawie dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, a także na podstawie nazw i kodów Wspólnego Słownika Zamówień,
remontów – na podstawie dokumentacji projektowej lub w oparciu o „kosztorys ślepy” lub „przedmiar robót” w odniesieniu do zamierzeń o nieskomplikowanym charakterze
oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Opis przed-miotu zamówienia dokonuje się na podstawie nazw i kodów Wspólnego Słownika Zamówień.
2. Jeżeli przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych
przedmiot zamówienia opisuje się za pomocą programu funkcjonalno-użytkowego, który obejmuje opis zadania budowlanego, przeznaczenie obiektu oraz stawiane wymagania techniczne, ekonomiczne, architektoniczne, materiałowe i funkcjonalne. Opis przedmiotu zamówienia dokonuje się na podstawie nazw i kodów Wspólnego Słownika Zamówień.
3. Opisanie przedmiotu zamówienia publicznego dla usług lub dostaw następuje poprzez odpowiednie zaszeregowanie nazwy i kodu Wspólnego Słownika Zamówień.
Rozdział III
Określenie szacunkowej wartości zamówienia publicznego.
§ 4
1. Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie bez podatku VAT ustalone przez Zamawiającego z należytą starannością.
2. Jeżeli Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających przy ustalaniu wartości zamówienia uwzględnia się wartość zamówień uzupełniających.
3. Jeżeli Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych albo udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części zamówienia.
4. Wartość robót budowlanych określa się każdorazowo na podstawie kosztorysu inwestorskiego.
5. Planowany koszt prac projektowych oraz planowany koszt robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym jest podstawą określenia wartości zamówienia publicznego na projekt i wykonanie robót budowlanych ( kod 8-cyfrowy ) podany we Wspólnym Słowniku Zamówień.
6. Wartość usług należących do tej samej kategorii ( kod 5-cyfrowy ) i dostaw należących do tej samej grupy ( kod 3-cyfrowy ) określonej we Wspólnym Słowniku Zamówień ustala się na podstawie : bieżących informacji rynkowych, nakładów poniesionych w okresie ostatnich 12 miesięcy bądź w poprzednim roku kalendarzowym z uwzględnieniem prognozowanego na dany rok kalendarzowy wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych podanego w ustawie budżetowej. Wartość zamówienia udzielanego na czas nieokreślony ustalana jest z uwzględnieniem 48 miesięcy wykonywania zamówienia.
§ 5
1. Dla dostaw i usług ustalenie wartości zamówienia publicznego dokonywane jest nie wcześniej niż na 3 miesiące przed dniem wszczęcia postępowania.
2. Dla robót budowlanych ustalenie wartości zamówienia publicznego dokonywane jest nie wcześniej niż na 6 miesiące przed dniem wszczęcia postępowania. 3. Jeżeli po ustaleniu wartości zamówienia nastąpiła zmiana okoliczności mających wpływ na
dokonane ustalenia, Zamawiający przed wszczęciem postępowania dokonuje zmian wartości zamówienia.
4. Podstawą ustalenia wartości zamówień publicznych jest określony przez Prezesa Rady Ministrów średni kurs złotego w stosunku do EURO.
Rozdział IV
Przedziały wartościowe
§ 6
1. Do zamówień i konkursów, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równo- wartości kwoty 6.000 EURO – ustawy Prawo zamówień publicznych nie stosuje się.
2. Jednostkowe wydatki o szacunkowej wartości łącznej do 6.000 EURO w skali roku kalendarzowego w ramach danej nazwy i kodu Wspólnego Słownika Zamówień ( 8-cyfrowego dla robót budowlanych, 5-cyfrowego dla usług i 3-cyfrowego dla dostaw ) dokumentowane fakturami VAT – mają mieć zapis o treści „wydatek nie podlega ustawie prawo zamówień publicznych”.
3. Dla zamówień publicznych o szacunkowej wartości do 60.000 EURO można stosować bez ograniczeń tryby zamówień publicznych : przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony oraz negocjacje z ogłoszeniem.
4. Dla zamówień publicznych o szacunkowej wartości do 60.000 EURO można stosować na zasadach określonych w ustawie tryby zamówień publicznych : negocjacje bez ogłoszenia, zapytanie o cenę, zamówienie z wolnej ręki, aukcję elektroniczną .
5. Dla zamówień publicznych o szacunkowej wartości ponad 60.000 EURO można stosować bez ograniczeń trybu zamówień publicznych : przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony.
6. Dla zamówienia publicznego o szacunkowej wartości ponad 60.00O EURO może być zastosowany tryb negocjacji bez ogłoszenia na zasadach określonych w ustawie oraz na podstawie decyzji administracyjnej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Rozdział V
Uruchomienie procedury udzielenie zamówienia publicznego.
§ 7
Uruchomienie procedury zamówienia następuje po stwierdzeniu. że :
zadanie jest niezbędne albo jest określone w planach Zamawiającego,
środki na finansowanie zadania są zapewnione w budżecie Zamawiającego albo jest ustalone inne źródło finansowania.
spełnione są inne warunki określone przez ustawę o zamówieniach publicznych, w tym w odniesieniu do robót budowlanych – posiadanie dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej, „kosztorysów ślepych” lub „przedmiarów robót” oraz „kosztorysu inwestorskiego”, dla których jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę. W razie potrzeby, do stwierdzenia posiadania środków finansowych na realizację zamówienia uprawniony jest Skarbnik Gminy.
§ 8
Do uruchomienia procedury zamówień publicznych upoważniony jest : Wójt Gminy.
§ 9
Wójt Gminy może wstrzymać lub modyfikować zamówienie, jego tryb lub terminy.
Rozdział VI
Ogłoszenie
§ 10
1. Ogłoszenia o zamówieniach publicznych o szacunkowej wartości do 60.000 EURO udzielane w trybie : przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, aukcji elektronicznej – muszą być publikowane w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej na co najmniej 15 dni przed terminem składania ofert.
2. Jeżeli wartość zamówienia publicznego przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 60.000 EURO, Zamawiający przekazuje ogłoszenie do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych na co najmniej 52 dni przed terminem składania ofert.
3. Jeżeli wartość zamówienia publicznego na roboty budowlane przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5.000.000 EURO, a na dostawy lub usługi – 130.000 EURO przekazuje ogłoszenie o zamówieniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólno Europejskich w Luksemburgu a następnie do Biuletynu Zamówień Publicznych i na stronę internetową.
4. Jeżeli wartość zamówienia na roboty budowlane przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 10.000.000 EURO, a na dostawy lub usługi – 5.000.000 EURO Zamawiający przekazuje ogłoszenie o zamówieniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, a następnie do Biuletynu Zamówień Publicznych oraz ogłoszenia w dzienniku lub czasopiśmie o zasięgu ogólnopolskim i na stronie internetowej.
5. Zamawiający niezwłocznie po zatwierdzeniu lub uchwaleniu planu finansowego przekazuje do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w Luksemburgu a następnie do Biuletynu Zamówień Publicznych wstępne ogłoszenie informacyjne o planowanych w ciągu następnych 12 miesięcy zamówieniach , których wartość dla :
a) robót budowlanych przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5.000.000 EURO (kod 8-cyfrowy ze Wspólnego Słownika Zamówień), b) dostaw przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 750.000 EURO danej grupy (kod 3-cyfrowy ze Wspólnego Słownika Zamówień),
c) usług przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 750.000 EURO danej kategorii (kod 5-cyfrowy ze Wspólnego Słownika Zamówień).
Rozdział VII
Obowiązki Kierownika Zamawiającego
§ 11
Do podstawowych obowiązków Wójta Gminy w sprawach zamówień publicznych należy :
powołanie i odwołanie członków Komisji Przetargowej,
określenie organizacji, trybu pracy, zakresu działania oraz zakresu obowiązków członków Komisji Przetargowej,
określenie zakresu działania Przewodniczącego Komisji Przetargowej,
powołanie biegłych,
zatwierdzenie treści ogłoszenia na tablicę ogłoszeń oraz stronę internetową,
zatwierdzenie treści zaproszenia lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
zatwierdzenie wyboru najkorzystniejszej oferty,
zatwierdzenie protokołu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
zawieszenie postępowania na okres rozpatrzenia protestu i odwołania,
wyznaczanie 2-dniowego terminu dla dokonania czynności przyłączenia się do protestu,
udzielanie odpowiedzi na protest w terminie 5 dni od daty jego wpływu,
podpisanie umowy w sprawie zamówienia publicznego. |