Rozdział VIII
Obowiązki osób zajmujących się zamówieniami publicznymi.
§ 12
1. Postępowanie o zamówienie publiczne prowadzi pracownik odpowiedzialny za realizację zamierzenia.
2. Wszystkie czynności podejmowane w trakcie przygotowania postępowania mają być prowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz niniejszym regulaminem.
§ 13
Do obowiązków pracownika należy :
określenie przedmiotu zamówienia publicznego,
określenie szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia publicznego,
uzyskanie niezbędnych uzgodnień w zakresie finansowania zamówienia publicznego,
wnioskowanie wyboru trybu zamówienia publicznego,
przygotowanie wniosku do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o uzyskanie decyzji administracyjnej na zastosowanie trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz zamówienia z wolnej ręki dla zamówień publicznych o wartości ponad 60.000 EURO,
przygotowanie wniosku do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o uzyskanie decyzji administracyjnej dla prowadzenia postępowania na zasadach szczególnych w przypadku: a) zapobiegania bezpośrednim skutkom katastrof naturalnych,
b) awarii technicznych noszących znamiona klęski żywiołowej w rozumieniu przepisów o stanie klęski żywiołowej,
7) przygotowanie wniosku do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o uzyskanie decyzji administracyjnej na odstąpienie od wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
dokonanie ustaleń w zakresie :
a) możliwości składania przez Oferentów oferty wariantowej,
b) możliwości składania przez Oferentów oferty częściowej,
c) udzielenia zamówień uzupełniających,
d) warunków jakie muszą spełniaće) Oferenci uczestniczący w postępowaniu,
f) dokumentów jakie wymagane są od Oferentów uczestniczących
w postępowaniu,
g) terminu wykonania zamówienia publicznego,
h) ceny za udostępnienie dokumentacji przetargowej,
i) wymogu wnoszenia lub nie wnoszenia oraz wysokości wadium ( od 0,5% do 3% wartości szacunkowej przedmiotu zamówienia),
j) kryteriów oceny ofert,
k) miejsca i terminu składania ofert,
l) terminu związania ofertą,
m) wymogu wnoszenia lub nie wnoszenia oraz wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy od 2% do 10% ceny całkowitej),
opracowanie treści ogłoszenia o postępowaniu,
publikacja ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej,
opracowanie treści zaproszenia lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
przygotowanie projektów umów,
powiadomienie członków Komisji Przetargowej oraz właściwych rzeczowo pracowników o obowiązujących terminach :
b. wysokości odpłatności za specyfikację istotnych warunków zamówienia,
c. przyjmowania i zwrotu wadium,
d. przyjmowania i zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
e. przekazywania potwierdzeń przyjęcia wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy,
wydawanie Oferentom specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub ekspedycja zaproszenia,
udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na zapytania Oferentów wnoszone do 6 dni przed terminem składania ofert ,
modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego,
ekspedycja ogłoszeń o rozstrzygnięciu postępowania do Oferentów oraz Biuletynu Zamówień Publicznych,
przekazywanie niezbędnej dokumentacji przetargowej do Ministerstwa Infrastruktury,
przygotowywanie projektów umów na czas nieoznaczony dla : a) dostawy wody,
b) odprowadzenia ścieków,
c) dostawy gazu, d) dostawy ciepła z sieci ciepłowniczej,
e) dostawy energii elektrycznej.
20) przygotowanie projektów umów na czas dłuższy niż 3 lata nie wymagających uzyskania decyzji administracyjnej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dla :
a) kredytu i pożyczki, b) obsługi rachunku bankowego na okres do 5 lat,
c) ubezpieczenia na okres do 5 lat,
d) obsługi emisji papierów wartościowych na czas obsługi emisji,
e) koncesji.
21) opracowania wniosków do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o uzyskanie decyzji administracyjnej dla zawarcia umowy na czas dłuższy niż 3 lata.
prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
sporządzanie rocznej sprawozdawczości z zakresu zamówień publicznych
archiwizacji dokumentacji przetargowej prze okres 4 lat.
Rozdział IX
Komisja Przetargowa.
§ 14
1. Dla przygotowania oraz przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego – Wójt Gminy powołuje Komisję Przetargową.
2. Komisja Przetargowa może mieć charakter stały lub być powoływana do przygotowania i przeprowadzenia określonego postępowania.
3. Komisja Przetargowa składa się z co najmniej 3 osób.
4. W pracach komisji uczestniczyć mogą z głosem doradczym – biegli (rzeczoznawcy).
5. Członkowie Komisji są zobowiązani do uczestnictwa w każdym posiedzeniu Komisji.
6. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania, a kończy działalność w dniu podpisania umowy o udzielenie zamówienia publicznego.
7. Komisja pracuje na posiedzeniach jawnych i niejawnych.
8. Terminy posiedzeń Komisji ustala jej Przewodniczący na pierwszym posiedzeniu.
9. Podstawowym obowiązkiem członków Komisji Przetargowej jest zapoznanie się z treścią
zaproszenia lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
10. Prace Komisji dokumentowane są poprzez druki Urzędu Zamówień Publicznych oraz inną uznaną za niezbędną dokumentację (listy obecności, porównanie ofert, opinie biegłych, itp. ).
§ 15
1.Wszyscy członkowie Komisji zobowiązani są do złożenia oświadczeń o niezależności w trybie art.17 ustawy prawo zamówień publicznych.
2. W przypadku wystąpienia zależności pomiędzy członkiem Komisji a Oferentem – członek Komisji nie podpisuje oświadczenia w trybie art.17 ustawy prawo zamówień publicznych
i kończy udział w pracach Komisji. Przyjmuje się zasadę, iż na jego miejsce nie będzie
delegowana inna osoba, chyba że wymagać tego będą względy organizacyjne.
§ 16
Komisja Przetargowa odpowiada za :
prawidłowe dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,
uzyskanie wyjaśnień od Oferenta dotyczących treści złożonych ofert,
poprawienie oczywistych omyłek drukarskich,
poprawienie omyłek rachunkowych na podstawie dyspozycji art. 88 ustawy – Prawo zamówień publicznych
wyjaśnienie spraw rażąco niskiej ceny w stosunku do wartości przedmiotu zamówienia zgodnie z dyspozycji art. 90 ustawy – Prawo zamówień publicznych
przedłożenia Przewodniczącemu Komisji Przetargowej propozycji wykluczenia Oferenta na podstawie dyspozycji art. 24 ustawy – Prawo zamówień publicznych
przedłożenia Przewodniczącemu Komisji Przetargowej propozycji odrzucenia oferty na podstawie dyspozycji art. 89 ustawy – Prawo zamówień publicznych
badanie i porównania ofert zgodnie z warunkami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszeniu
przedłożenie Wójtowi Gminy propozycji odnośnie wyboru najkorzystniejszej oferty,
przedłożenie Wójtowi Gminy propozycji unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie dyspozycji art. 93 ustawy – Prawo zamówień publicznych,
ponowną ocenę i porównanie ofert dokonane po orzeczeniu Zespołu Arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych.
§ 17
Członkowie Komisji obowiązani są przestrzegać tajemnicy służbowej w zakresie całości postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a przy rozstrzyganiu zobowiązani są stosować przepisy ustaw i rozporządzeń.
§ 18
W trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego : 1. Oferenci odnotowują swoją obecność w liście obecności.
2. Członkowie Komisji Przetargowej :
a) odnotowują swoją obecność w liście obecności, b) osobiście wypełniają druk ZP-11 oświadczenie o niezależności oraz druk ZP-17 indywidualna ocena ofert ( w przypadku niewymiernych kryteriów oceny ofert ),
c) podpisują protokół szczegółowy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
3. Sekretarz Komisji Przetargowej wypełnia w razie konieczności odpowiednio druki :
a) ZP-12, ZP-13, ZP-14, ZP-15, ZP-16, ZP-17 ( w przypadku wymiernych kryteriów oceny ofert ), ZP-18, ZP-19, ZP-20. b) protokół szczegółowy wymaga zatwierdzenia przez Wójt Gminy,
Rozdział X
Przewodniczący Komisji Przetargowej
§ 19
Wójt Gminy powierza Przewodniczącemu Komisji : 1) kierowanie pracami Komisji Przetargowej,
2) przedstawienie Oferentom podstawy prawnej powołania oraz składu Komisji Przetargowej,
3) podanie Oferentom przed otwarciem ofert kwoty jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
4) podanie w trakcie otwarcia ofert nazwy firmy, adresu oraz informacji na temat cen, terminu wykonania, okresu gwarancji, warunków płatności, itp.
5) podanie informacji odnośnie wniesienia wadium,
6) zebranie od członków Komisji Przetargowej oświadczeń o niezależności w trybie art.17 ustawy – Prawo zamówień publicznych,
7) podejmowanie decyzji odnośnie wykluczenia Oferenta,
8) podejmowania decyzji odnośnie odrzucenia oferty, 9) rozpatrzenia odwołania Oferenta,
10) reprezentowanie Zamawiającego w sprawach odwoławczych przed Zespołem Arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych, |