Deklaracja dostępności
Wstęp do Deklaracji
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego www.malopolska.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2016-07-18.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018-05-01.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niezgodności:
- zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań UMWM,
- część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań UMWM
Oświadczenie sporządzono dnia 2019-09-20.
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji 2021-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ułatwienia
Strona internetowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte i zielone litery),
- wersja tekstowa strony, bez grafiki,
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
- mapę strony,
- informacja w języku migowym dla osób z dysfunkcją słuchu na temat usługi wideo tłumacza języka migowego dostępnej w UMWM,
- usługę wideotłumacza języka migowego,
- informację o Urzędzie w tekście łatwym do czytania i zrozumienia,
- na stronie można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
Marek Pietras - koordynator do spraw dostępności cyfrowej w Urzędzie:
Adres mailowy:
Telefon: 12 63 03 502
Telefon komórkowy: 516 676 510 (SMS).
Uwaga! Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Wykaz lokalizacji/budynków użytkowanych przez Urząd:
Kraków:
- ul. Racławicka 56 budynek A
- ul. Racławicka 56 budynek B
- ul. Basztowa 22
- ul. Zacisze 5
- ul. Zacisze 7
- ul. Królewska
- ul. Wielicka 72 budynek A
- ul. Wielicka 72 budynek B
- os. Teatralne 4a
Pozostałe:
- Agenda zamiejscowa w Tarnowie, al. Solidarności 5-9
- Agenda zamiejscowa w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 52
- Agenda zamiejscowa w Oświęcimiu, ul. Górnickiego 1
- Agenda zamiejscowa w Nowym Targu - Lokalny Punktu Informacyjny Funduszy Europejskich w Nowym Targu, al. 1000-lecia 44
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Chrzanowie, ul. Grunwaldzka
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Tarnowie, ul. Wałowa 10
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Nowym Sączu, ul. Wazów 3
Charakterystyka poszczególnych budynków uwzględniająca wymagania minimalne dostępności architektonicznej zgodne z art. 6 ustawy z dnia jest 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zamieszczona jest na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
W każdej z lokalizacji Urzędu znajduje się tablica informacyjna oraz punkt obsługi klienta lub portiernia. Na tablicy umieszczone są nazwy komórek organizacyjnych Urzędu znajdujących się w budynku wraz z numerami pięter i pokoi. W budynkach wielopiętrowych podobne informacje znajdują się w windach osobowych. W sposób głosowy informacje o rozkładzie pomieszczeń w budynku uzyskać można w punkcie obsługi klienta lub na portierni.
Urząd zapewnia usługę tłumacza języka migowego dostępną z poziomu strony internetowej www.malopolska.pl. Klient korzystający z takiej formy komunikacji może samodzielnie wykonać zdalne połączenie z tłumaczem lub skorzystać z tej usługi w siedzibie Urzędu, wszędzie tam, gdzie znajdują się odpowiednio wyposażone stanowiska pracy - komputer z kamerą, dostęp do sieci internetowej, mikrofon/głośnik. Usługa dostępna jest we wszystkich lokalizacjach Urzędu. Oznaczenie usługi tłumacza języka migowego - piktogram migających dłoni - jest umieszczone w punktach obsługi klienta oraz przy sekretariatach w lokalizacjach nie posiadających wyodrębnionych stref obsługi.
W budynku Urzędu przy ul. Wielickiej 72 w Głównym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich zainstalowana jest stanowiskowa pętla indukcyjna wspierająca osoby słabosłyszące.
Urząd zapewnia wstęp do budynków osobom korzystającym z psa asystującego.
W przypadku ogłoszenia ewakuacji w budynku B przy ul. Racławickiej 56 funkcjonuje Dźwiękowy System Ostrzegawczy (DSO). Pozostałe budynki użytkowane przez Urząd:
- ul. Królewska 57 i os. Teatralne 4a - system ostrzegania pożarowego z sygnalizacją dźwiękową,
- ul. Wielicka 72 (budynek A i B) sygnalizacja alarmowa.
W pozostałych lokalizacjach w celu sygnalizacji alarmu wykorzystywane są tuby nagłaśniające.
We wszystkich lokalizacjach Urzędu ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami opiera się na wsparciu udzielanym przez osoby funkcyjne wyznaczone do ewakuacji w każdej lokalizacji/na każdym piętrze budynku.
W lokalizacji przy ul. Racławickiej 56 znajdują się dodatkowo krzesła oraz maty wspierające ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami.
Na stronie internetowej Urzędu znajduje się informacja o zakresie działalności Urzędu w Polskim Języku Migowym oraz plik zawierający ten sam tekst odczytywalny maszynowo.
Na stronie internetowej Urzędu znajduje się informacja o zakresie działalności Urzędu w tekście łatwym do czytania i zrozumienia.
Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami Urząd zapewnia obsługę w formie określonej w tym wniosku.
W przypadku wniosku dotyczącego obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami w pomieszczeniu zlokalizowanym bezpośrednio przy wejściu do budynku Urzędu pracownik realizujący usługę schodzi do klienta. Wniosek o ten rodzaj obsługi można zgłosić za pośrednictwem portierni, telefonicznie 12 630 33 33 lub za pośrednictwem wiadomości e-mail
Koordynatorzy Dostępności w Urzędzie Marszałkowskim
Marta Zając - koordynator do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Telefon: 12 63 03 250
Adres mailowy:
Marek Pietras - koordynator do spraw dostępności cyfrowej
Telefon: 12 63 03 502
Telefon komórkowy: 516 676 510 (SMS)
Adres mailowy: