W tym miejscu znajdują się informacje o kampaniach promocyjnych prowadzonych przez województwo małopolskie. Archiwum obejmuje informacje o jednorazowych akcjach promocyjnych organizowanych w poszczególnych latach, ale także oferuje syntetyczną porcję wiedzy na temat kampanii organizowanych przez województwo cyklicznie, każdego roku.
Małopolska to region, który wyróżnia się na tle innych samorządów. Warto zaznaczyć, że kampanie wizerunkowe Województwa Małopolskiego wykorzystują niekonwencjonalne narzędzia promocyjne, które są intrygujące, spójne i ciekawe – tak wynika z analiz i badań związanych ze strategicznym marketingiem terytorialnym, zleconych przez województwo małopolskie. Eksperci potwierdzają, że wysoka atrakcyjność turystyczna i gospodarcza naszego regionu jest dodatkowo wzmacniana przez szereg udanych kampanii promocyjnych.
Dobro jest w Małopolsce!
Województwo Małopolskie wielokrotnie dawało wyraz temu, że potrafi dzielić się dobrem, bo dobro jest… w Małopolsce. Ideą przyświecającą świątecznej akcji promocyjnej „Dobro jest w Małopolsce” zorganizowanej w 2019 roku przez Województwo Małopolskie i Polski Czerwony Krzyż oddział w Krakowie było pokazanie, że warto być dobrym, że warto pomagać. Podczas świątecznej odsłony akcji „Dobro jest w Małopolsce” zachęcano Małopolan do drobnych, miłych gestów jak również do dzielenia się uśmiechem. Dzięki zbiórkom żywności dla potrzebujących oraz zbiórkom prezentów dla podopiecznych domów dziecka świąteczna radość wypełniła wiele małopolskich domów.
Zaledwie kilka miesięcy później, kiedy nikt nie spodziewał się, że COVID-19 przemodeluje świat, kampania „Dobro jest w Małopolsce” nabrała zupełnie innego wymiaru. Województwo Małopolskie oparło swoje działania na walce z pandemią, zaś nowa odsłona kampanii „Dobro jest w Małopolsce. Stop Koronawirusowi!” (2020) była odpowiedzią na trudną sytuację w jakiej znaleźli się również Małopolanie. Był to akt solidarności, wspólnej odpowiedzialności i wsparcia dla tych najbardziej potrzebujących. Zjednoczono siły i pokazano, że wszyscy razem mogą więcej! Województwo zachęcało i motywowało Małopolan do odpowiedzialnego zachowania w dobie pandemii. Uruchomiono też konkretną pomoc finansową w postaci Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej.
Nieustanna walka z pandemią COVID-19 sprawiły, że drastycznie spadła liczba dawców krwi. Apelowaliśmy - Zjednoczmy siły i pokażmy, że Wszyscy Razem – Ramię w Ramię możemy więcej! Trzecia odsłona kampanii pod hasłem „Dobro jest w Małopolsce. Ramię w Ramię” (2020), zorganizowana przez Województwo Małopolskie wspólnie z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Krakowie, była rozbudzeniem i promocją obywatelskiej postawy niesienia pomocy poprzez dzielenie się najcenniejszym darem jakim jest krew. Małopolanie nie zawiedli i pokazali, że w czasach pandemii można podzielić się tym co najcenniejsze – cząstką siebie.
„Dobro jest w Małopolsce. Prosto z serca” (2020), czwarta odsłona kampanii „Dobro jest w Małopolsce”, była skierowana do tych, którzy ze względu na pandemię nie byli w stanie spotkać się w rodzinnym gronie podczas Świat Bożego Narodzenia, zasiąść do świątecznego stołu i podzielić się opłatkiem z najbliższymi. Wsparciem otoczone zostały osoby samotne, chore, które ze względu na pandemię były jeszcze bardziej wyizolowane. Dzięki drobnym gestom jak np. akcja pisania dedykowanych kartek świątecznych do podopiecznych małopolskich domów pomocy społecznej, sprawiono wiele radości osobom które tego właśnie potrzebowały.
Województwo Małopolskie systematycznie podejmuje działania zachęcające mieszkańców naszego regionu do promocji obywatelskiej postawy niesienia pomocy potrzebującym, poprzez dzielenie się najcenniejszym darem, jakim jest krew. Idea honorowego krwiodawstwa jest tematem ponadczasowym, uniwersalnym, dotyczącym każdego z nas. Kampania „Dobro, masz to we krwi” (2021) uświadamia problem zmniejszającej się liczby dawców krwi. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego już od wielu lat włącza się w pomoc potrzebującym, organizując cykliczne akcje krwiodawstwa, które koordynuje Klub Honorowych Dawców Krwi działający przy UMWM pod Patronatem Honorowym Pana Witolda Kozłowskiego - Marszałka Województwa Małopolskiego.
Małopolska nie ustaje w walce z pandemią zachęcając jednocześnie do zaszczepienia się przeciw COVID-19. Apeluje - bądźmy odpowiedzialni i nie ryzykujmy zdrowia swojego, naszych dzieci, rodziców, dziadków, przyjaciół czy współpracowników. Bo My Małopolanie, mówimy Wszyscy Razem solidarnie - Stop Koronawirusowi!
Województwo Małopolskie prowadzi również wiele działań wizerunkowych, które wspierają potencjał naszego regionu, m.in. wspomaga rozwój edukacji (Festiwal Zawodów – Targi Edukacyjne; Małopolska Noc Naukowców), podkreśla innowacyjny charakter Małopolski w biznesie (Małopolski Festiwal Innowacji, Światowy Tydzień Przedsiębiorczości), czy też wzmacnia atrakcyjny wizerunek Małopolski wśród turystów (Ciepło jest w Małopolsce, Duch świąt pochodzi z Małopolski, Małopolska na narty, Małopolska. Tu mieszka szczęście, Odkryj Małopolskę, Zwracamy uwagę na Małopolskę) i samych mieszkańców budując poczucie tożsamości regionalnej oraz zachęcając do aktywności (Małopolska na rowery, BO Małopolska, Małopolska myśli o Tobie, Małopolski Festiwal Smaku, Małopolska pasuje do Ciebie, Małopolska to lubię, My Małopolska, Zostaw swój 1% w Małopolsce).
Do niezwykle udanych kampanii ostatnich lat należy także zaliczyć projekt Młodość to stan ducha przygotowaną na Światowe Dni Młodzieży (lipiec 2016). Twarzą kampanii był ponad 80-letni benedyktyn - ojciec Leon Knabit. Kampania była skierowana do pielgrzymów i turystów, którzy odwiedzili Małopolskę podczas Światowych Dni Młodzieży, ale także do mieszkańców regionu.
Kampania otrzymała Grand Prix Kryształów PR-u za najlepszą kreatywną kampanię promocyjną w konkursie "Kryształy PR-u". Konkurs promuje i nagradza najbardziej wartościowe i kreatywne działania promocyjne realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego i organy administracji państwowej.
Młodość to stan ducha - spot promocyjny
W 2017 r. Województwo Małopolskie ponownie otrzymało Grand Prix Kryształów PR-u w kategorii "Najlepszy film promocyjny". Spot promocyjny „Małopolska na rowery” został doceniony przez ekspertów i zdobył główną nagrodę Grand Prix Kryształów PR-u. Drugi raz z rzędu Małopolska stanęła więc na podium tego prestiżowego konkursu.
Małopolska na rowery - spot promocyjny
Również w 2017 roku Województwo Małopolskie znalazło się w gronie finalistów międzynarodowego konkursu City Nation Place Awards 2017, który nagradza najbardziej kreatywne i skuteczne strategie z zakresu marketingu miejsca. Jury konkursu doceniło przede wszystkim efekty Systemu Koordynacji Marki Małopolska oraz promocję wydarzeń własnych.
Z kolei w 2020 roku Małopolska została wyróżniona za świąteczną akcję „Dobro jest w Małopolsce”. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zajął pierwsze miejsce w kategorii kampania komunikacyjna za akcję świąteczną „Dobro jest w Małopolsce” (2019). To prestiżowe wyróżnienie Urząd otrzymał w organizowanym przez Gazetę Prawną konkursie Medialna Perła Samorządu. Akcję przygotował Departament Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Promocji UMWM we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem oddział w Małopolsce.
Działania promocyjne regionu konsekwentnie podporządkowane są spójnej tożsamości marki, z której wynikają konkretne zalecenia w obszarze komunikacji marketingowej co do treści i formy przekazu oraz kodu identyfikującego markę.