Identyfikacja wizualna każdej firmy jest kluczowym elementem przyczyniającym się do efektywnej promocji produktu. Taka prawidłowość dotyczy również polityki promocji regonów. Nie ma efektywnej promocji regionu bez dobrego logo i właściwego systemu identyfikacji wizualnej.
Województwo małopolskie posiada System Identyfikacji Wizualnej, który ma za zadanie wzmocnienie i ujednolicenie przekazu promocyjnego stosowanego w regionie w różnorodnych przedsięwzięciach marketingowych na różnych płaszczyznach m.in.: tożsamości lokalnej, promocji kultury, turystyki, nauki, sportu czy gospodarki.
Unifikacja systemu identyfikacji dotyczy przekazu kreowanego przez różne podmioty: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Wojewódzkie Samorządowe Jednostki Organizacyjne oraz inne podmioty, pełniące istotną rolę w tworzeniu marki Małopolska.
Nowy manual województwa nakreśla kierunek zmian, unifikuje przekaz, pozostawia swobodę podmiotom, gdzie jedynym ograniczeniem jest czytelne logo.
Logo Małopolska składa się z piktogramu oraz logotypu, będącego nazwą regionu. Piktogram jest inicjałem litery M. Logo jest uniwersalną, nowoczesną i abstrakcyjną formą nawiązującą do charakterystycznych wyróżników regionu: szczytów górskich, wież kościołów oraz aspiracji mieszkańców. Kojarzy się jednocześnie z wijącą się rzeką, ciągłością, harmonią, dynamiką, kreatywnością i odwagą.
Kształt piktogramu nawiązuje do symboli królewskich tj. stylizowanej korony, będącej nieodłącznym symbolem dawnych władców Polski.
Na potrzeby komunikacji opracowano podstawową wersję logo w wariantach:
1. centralnym:
2. poziomym:
Wszystkie projekty graficzne, przygotowane z użyciem znaku graficznego województwa małopolskiego (zgodnie z wytycznymi zawartymi w Systemie Identyfikacji Wizualnej Województwa Małopolskiego), należy przesłać do akceptacji do Zespołu ds. Marketingu Regionu w Kancelarii Zarządu:
- PODMIOTY OBJĘTE SYSTEMEM KOORDYNACJI MARKI MAŁOPOLSKA
kliknij TUTAJ
(Departamenty UMWM, WSJO, wybrane wojewódzkie osoby prawne, spółki kapitałowe oraz stowarzyszenia, w tym Małopolska Organizacja Turystyczna, w których Województwo Małopolskie jest udziałowcem, akcjonariuszem lub członkiem) - POZOSTAŁE PODMIOTY
kliknij TUTAJ
(w związku z realizacją zadań przy wsparciu/ z udziałem województwa małopolskiego).
Osoby do kontaktu:
Anna Żołądź – e-mail: , tel. 12 61 60 425
Żaneta Zatorska – e-mail: , tel. 12 61 60 414