Budowanie spójnej marki Małopolska nie byłoby możliwe bez współpracy z instytucjami województwa. Skuteczna współpraca powinna polegać na wspólnym planowaniu i prowadzeniu działań marketingowych. Właśnie te przesłanki stały się impulsem do powstania Systemu Koordynacji Marki Małopolska.
To pierwsze w skali kraju, systemowe podejście do koordynacji działań marketingowych realizowanych przez województwo. Służy kreowaniu i umacnianiu marki regionu.
System Koordynacji Marki Małopolska to kodeks współpracy województwa z podmiotami w zakresie marki Małopolska przyjęty Uchwałą Zarządu Województwa Małopolskiego w maju 2016r.
Jego główny cel to skoordynowanie i uspójnienie komunikacji marki Małopolska prowadzonej przez instytucje województwa, poprzez ustalenie zasad współpracy w ramach podejmowanych działań marketingowych.
W politykę budowania spójnej marki Małopolska zaangażowanych jest ponad 100 podmiotów, w tym departamenty Urzędu Marszałkowskiego, Wojewódzkie Samorządowe Jednostki Organizacyjne, wybrane wojewódzkie osoby prawne, spółki kapitałowe oraz stowarzyszenia, w tym Małopolska Organizacja Turystyczna
System Koordynacji Marki Małopolska reguluje zasady współpracy tych wszystkich podmiotów w zakresie budowania spójnej marki Małopolska. Polega ona między innymi na tworzeniu wspólnych rocznych planów działań marketingowych, planów zakupu materiałów promocyjnych przez jednostki; opracowaniu kalendarium działań marketingowych, projektowaniu wszelkich materiałów graficznych w oparciu o założenia Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Małopolskiego; czy opracowaniu wspólnego katalog podstawowych materiałów promocyjnych województwa małopolskiego.