Małopolska Rada ds. Społeczeństwa Informacyjnego została powołana przez Zarząd Województwa Małopolskiego w 2004 roku. Zadania Rady oraz regulamin pracy określa Uchwała Nr 46/2019 ZWM z dnia 15 stycznia 2019 roku, zmieniona Uchwałą nr 1110/19 ZWM z dnia 25 czerwca 2019 roku.
Zadaniem Rady jest pełnienie funkcji ciała opiniodawczo-doradczego Zarządu Województwa Małopolskiego w zakresie:
a) pobudzania i monitorowania rozwoju społeczeństwa informacyjnego w województwie małopolskim,
b) integrowania projektów na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego,
c) kształtowania współpracy między jednostkami administracji publicznej w regionie w zakresie nowoczesnych, cyfrowych rozwiązań administracyjnych,
d) monitorowania działań z zakresu informacji publicznej w województwie.
Zgodnie z Uchwałą ZWM, Przewodniczący Rady zwraca się do instytucji wymienionych w Uchwale o wskazanie przedstawicieli do pracy w Radzie. Przewodniczący Rady może zaprosić do współpracy osoby spoza składu Rady, z głosem doradczym. Uczestnictwo w radzie osób spoza Urzędu Marszałkowskiego ma charakter społeczny.
Obsługę administracyjną Rady zapewnia Zespół Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego w Departamencie Generalnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.